Thursday, 2 June 2011

Apa Beza Lawak bOdOh dengan Lawak Pandai

Ada sesapa dengar Era dot fm pagi tadi ???? mOon kebetulan je on radiO pagi tdi sementara tgu pilOt datang menjemput...


tOpik pagi yang dibincang PakNil, Ray & Haniff ialah " Apa Beza Lawak bOdOh dengan Lawak Pandai"....bgs jugak buat tOpik nih...sekarang kan orang demam Maharaja Lawak...mOon dengar Era dot fm pagi tadi baru mOon taw Maharaja Lawak disambung sehingga tiga (3) minggu lagi...Astro umah moOn x amek pakej Mustika...so mOon kurang arif sal Maharaja Lawak..kalo Akademi Fantasia tuh mOon taw la...hehehehehe...Adik mOon lebey minat spOrt...dia yang membayar bil...so...ikt je la...


Ok..berbalik ke pangkal jalan...hehehehe...ok...kalo pagi tadi kita dengar kat radio, sekarang kita nak bincang kat tentangboolan dot blogspot dot com lak...camana anda kategOrikan lawak tuh sebagai lawak bOdOh ataw lawak pandai????


Antara pendapat yang mOon dengar pagi tadi :


LAWAK BODOH

  • Mempersendakan fizikal atau nama org lain
  • Mempersendakan agama
  • Buat Lawak tapi orang tak rasa nak gelak
  • Lawak double meaning
  • Lelaki pakai pakaian wanita utk buat lawak





LAWAK PANDAI

  • Guna isu semasa dan kehidupan (cth : Nabil dengan lawak GPS nya)
  • Lawak bersahaja 





ApA Pendapat kamu2 semua pulOk ye???




Kadang2 kita gelak puas2 dulu pas2 baru kita kategOrikan jenis lawak...tak tahu nak salahkan sapa...tugas pelawak adalah membuat penOntOn ketawa...bila kita ketawa maknanya lawak la kan...bukan sepatutnya kalo pelawak buat lawak bOdOh kita jangan gelak...baru dia taw masyarakat tak buley terima lawak yang dia persembahkan...dan..kadang2 pelawak tuh taw yang lawak dia tuh dOuble meaning...tapi bila dia buat lawak gitu penOntOn gelak jugak kan...tak gitu?









10 comments:

rara pinkmafia said...

yups,betul tu syg.kalau nail n jambu lawak pandai.

kalau jozan lawak bodoh.tol x?
nabil lawak intelligent.

KAMIHIDUP said...

nabil punya lawak memang pasal isu semasa. itu yang lawak pandai, heee. :)

ejulz said...

kalau lawak pandai.. org akan ketawa panjang..hahahahHhahahaha

tp kalau lawak bodoh.. org ketawa pendek je.. haHa

koh koh koh..

pendapat yg x mberangsangkan.. heHe.. pendapat kat atas tu khas utk perbualan shj bukan secara bertulis.. kalau ejulz slalu bg komen n ketawa 'haha' tu bukan maksud org tu buat lawak bodoh.. cuma nak senang taip je.. heHe

mOon jOhari said...

rara ~~~ yup...nabil dan jambu terbaek...opss...tadi moOn kata x layan maharaja lawak...hehehehe

KAMIHIDUP ~~~ tepa sekali...setuju...

ejulz ~~~ ahhahahahahaa kamu buat lawak pandai...

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

lawak bodoh nie kdg2 mmg meluatkan...raja lawak tu lain citer la..da tugas diorang..ni kalo org yang ada kat sekeliling..huhu..--> ca org yg serius sikit..ngeh3..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

biasanye lawak bodoh la yang masyarakat kita suka nengok kn :)

mOon jOhari said...

Ca ~~~ mOon soRang yg happening dan suka mnyakat org...tapi tengOk situasi la...

TaufiQ ~~~ kdg2 mcm 2 la...pas2 merungut bising2 ckp lawak bOdOh...tapi dia sndri pOng gelak...

muhamad hanif said...

pendapat saya,

saya sebenarnya tak reti buat lawak lah..

AHHAHAHA..

*ok, ni lawak bodoh.

Amni said...

setuju! lawak nabil ngan jambu lawak pandai. lawak jozan.. errmmm... dorang buat lawak, dorang sendiri gelak.. err..

mOon jOhari said...

muhamad hanif ~~~ bodohnya lawak nih... :p

Amni ~~~ betOi 2...thanx amni sudi singgah mai...tAciNg...