Friday, 3 June 2011

blOg pencinta kucing

...beberapa ari lepas mOon terjumpa beberapa blOg pencinta kucing...salah satunya blOg AtOk Cing...dari situ jugak la mOon terjumpa blOg kucing2terbiar.blogspot.com....



Membina sebuah rumah dan kutip semua kucing jalanan yang terbiar adalah salah satu impian mOon sedari zaman kanak2 lagi...tapi impian 2 masih lagi impian...belum pOng tercapai....bila tengOk blOg nih mOon terkenang kembali akan impian mOon 2...

BlOg ni kepunyaan seorang pencinta haiwan tegar...mOon sangat respek pada kesungguhan beliau memelihara kucing yang begitu banyak...dalam blOg tersebut beliau menceritakan pengalaman menyelamatkan kucing2 terbiar....Sungguh mulia hati beliau...

...antara kisah yang menyentuh kalbu mOon ialah tentang seekor anak anjing kecik yang diberi nama Aman...buley baca kisah Aman kat SINI ataupun kelik kat gambaQ bawah ni ... betOi apa yang beliau tulis...anjing ni biasanya dipandang hina dan jijik dalam masyarakat Melayu terutamanya...kesian kat anjing...disepak, diterajang, dibaling, diikat....macam ni kelakuan manusia yang diberi akal kepada binatang yang bernama anjing....

Ni Gambar Aman masa kecik...




...Ni Amin...


Kamu semua mesti geli tengOk mEoW ni kan...sejujurnya mOOn poNG mcm 2...mmg kesian  sangat kat dia...bayangkan kurap penuh kat badan...mesti dia x selesa dan selalu rasa gatal...bila hidup di jalanan lagi la dipandang hina...buley baca kisah Amin kat  SINI  ataupun kelik kat gambaQ atas 2....

MoOn teringin nak miliki rumah macam umah ni...Di lereng bukit, ada anak sungai, kOlam....best sangat...ditemani pulak puluhan kucing....antara nama kucing2 beliau yang mOon ingat Tiger (hilang), pet, puanhawa, puan melaka, seet, wewek, lucky, syakireen, adik, anja....bukan kucing je...anjing, arnab dan  kambing pOng ada....bestnya....

....sekali lagi sungguh mulia hati kamu...semOga Allah murahkan rezki kamu dan anak2 kamu....


Kepada sesiapa yangprihatin dan berkemampuan buley la amek kucing2 tersebut sebagai haiwan peliharaan...ataupun sumbangkan sedikit derma ikhlas utk kebajikan kucing2 terbiar tersebut....

12 comments:

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

sungguh baik hati...ca pon suka meow... :)

KAMIHIDUP said...

anak kucing pun kita tak sampai hati tengok, mana letaknya hati perut pelaku yang buang anak dari tingkat 5 tu?

mOon jOhari said...

ca ~~~ MoOn sgt suka kucin...sekarang bela baby 2 ekOr...

Kami ~~~ betOi 2...

Lulu caldina said...

meow....

mOon jOhari said...

meOw...meOw...mummy nyeOw nih...

Cik TeN10 said...

ohh i really love cats !! emm dh bca entry sal aman tu.. mulia betul hati org tu kn..

neway thanks share about the blog !! :)

Syuxer said...

sweetnya hati berkelakuan baik dengan binatang..:)..sungguh mulia hati milik pemilik blog tersebut..:)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

aku xde kemahiran nak pelihara bianatang2 peliharaan ni la.. maklumlah.. muka aku kan legend.. tapi hati cute tau :)

Azroy Kassim said...

Baa~ CAK!!

Blog tu mmg dh ada dekat bloglist gua. Arwah atok gua bela anjing gak dulu.

Aimi dan Pakcik Hashim said...

dr ko nye entri
sejam aku ronda2 blog tu

mOon jOhari said...

Cik TeN10 ~~~ sama2...mOon pOng suka kucin...kat sini ada 2 ekor...kt kpg lagi byk...

Syuxer ~~~ 2 la...biasanya org yg suka kucing dan binatang ni penyayang orangnya...

TaufiQ ~~~ ala tOmei2nya ati dia... :p

Azroy Kassim ~~~ oOo...waa x perasan la der...ayah waa pOng bela anjing...kat kebun dia...

Aimi ~~~ waa amek masa 3 hari tengOk blOg nih...waa tengOk dari mula2 lagi...waa suka kucin tiger dia...tapi...missing...

mellybee said...

manusia kalau berotak macam nielah kalau semua orang macam dia nie rasa nya semua manusi dalam dunia nie aman hidup macam dalam syurga