Wednesday, 29 June 2011

'Superhands' gOreng Ayam pakai tangan je..gila lah!

Dahsyat betOi lelaki ni...buley menggoreng ayam dengan tangan saja...tanpa menggunakan senduk, sudip, sudu dll.... hebak! hebak!


Superhands: Kann Trichan feels no pain and his skin is unaffected by the boiling fat at his fried chicken stall in Chiang Mai, Thailand


 Chiang Mai, Thailand - Mr Trichan, 50 tahun begitu terkenal dengan kebolehan dan kelebihan  luar biasa dirinya... menggoreng ayam tanpa menggunakan sudip atau senduk.  Beliau hanya menggunakan tangannya untuk memasukkan ketulan ayam ke dalamminyak masak panas mendidih.  Kemudian memasukkan tangannya lagi untuk mengangkat dan mengeluarkan ayam goreng yang sudah masak dari dalam kuali  yang penuh dengan minyak masak mendidih pada suhu 480c.  Namun kulit tangannya tetap elok tanpa sebarang kecederaan akibat kesan minyak yang panas itu.


Fast finger food: Mr Trichan holds the world record for plucking 20 pieces of chicken from 480c fat in one minute

Mr Trichan merupakan pemegang rekod "Guinness Book of World Record" untuk kategori mengangkat 20 ketul ayam daripada minyak masak mendidih 480c  selama 1 minit. 
Selama tujuh tahun terakhir Mr Trichan telah menjadi bintang antarabangsa dan telah mengelilingi dunia bersama isterinya, Tuan, 45, menunjukkan kepakarannya.








Kita ni terpercik minyak gOrengan pOng dah aduh aduh bagai.....dia nih rilek je...hebak!hebak!





10 comments:

ArulchelseA said...

dia de letak susuk kat tgn dia tu ...kih kih kih kih

Syuxer said...

perghhh..tapi riso plak kalau dia x basuh berak ke ahahah

Anak Wak Mail said...

kat malaysia pon ada kan yang goreng pisang goreng guna tangan..hehe..=)

hebat lah diorang ni..

Cik TeN10 said...

ishkk pk dua, tiga kali jugak la nk makan ke tak.. takut2 dia lupa basuh tangan lepas korek taik idung ke ape ke.. kih3

mykhalis said...

ada berborak dulu2 ngan orang jual goreng pisang.. memang ada minyak masak tak melecur..hehe

mOon jOhari said...

ArulchelseA ~~~ susOk degawan...kihkihkih...

Syuxer ~~~ jgn iso...ni kat telen sana...bukan kat msia....

Anak Wak Mail ~~~ mOon x pernah tengOk lagi...hebak! hebak!

Cik TeN10 ~~~ cmna lak dengan aney2 yang tebaQ rOti canai 2??? hehehe

mykhalis ~~~ mOon x pernah lagi tengOk....

kotak bulat said...

wah~ hebat..nak amik dia jd org gaji la..:P

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

aku rase die ade "bela" la....

mOon jOhari said...

kOtak bulat ~~~ x mo la...mOon jenis gerun sket bnda2 ngeri mcm nih...hehehehe

TaufiQ ~~~ aku pOng ase mcm 2....pe agknya ye yg dibela 2...

mellybee said...

setiap manusia ada kelebihan masing2