Monday, 23 May 2011

AL - FATIHAH

Salam...


Semua sedia maklum dengan tragedi tanah runtuh Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Jalan Sungai Semungkis, Kampung Sungai Gahal, Hulu Langat Selangor...mOon taknak ulas panjang2 pasal tragedi ni sebab mOon ase blOgger lain dah ulas banyak tentang tragedi tersebut ... cuma mOon nak cerita perasaan mOon saja...


Memang sebak...ati mOon mudah terusik bila tengOk kanak2 yang malang apatah lag yang ditimpa musibah sedemikian...sejujurnya mOon jarang tengOk berita sebab bOsan asyik2 dengan cerita pOlitik kOtor je...tapi semalam mOon tengOk berita sebab nak taw perkembangan tragedi nih...bercucuran airmata mOon...ati mOon bertambah tersentuh apabila temubual dengan nenek dan kawan baek kepada mangsa yang terkOrban...


...mereka dah pernah merasa kehilangan orang tua mereka di usia muda...tiba2 ditimpa musibah sebegini....sangat menyentuh perasaan....bayangkan kalo tiba2 orang kita meninggal...adik2 pulak ditimpa musibah sedemikian...ya Allah...


Ini bukan julung kalinya tragedi sedemikian terjadi....siapa buley menduga musibah akan menimpa anak2 ini...? tapi jika kerakusan dunia diketepikan dan bumi ditadbir dengan baek InsyaAllah kejadian seperti ini buley dielakkan / dikurangkan...


Semoga mangsa2 yang terkOrban ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...amin...


....Al-Fatihah...






12 comments:

Prince Halilintar said...

Al-Fatihah pada mereka yg terkorban..

Jadikan lah pengajaran mengenai tragedi ni dan kita dpt insaf dari segala dosa2 kite..Allah itu Maha Berkuasa..

rara pinkmafia said...

Al-Fatihah.moga kite mendapat iktibar. =( bukan menuding jari kepada org lain.

mOon jOhari said...

@ Prince Halilintar

Al-fatihah...



@rara pinkmafia
ye..betOi. tu...

ArulchelseA said...

Al-fatihah..
jgn berulang lg mcm ni..hati2 ketika melampan kawasan bukit blakang rumah..bleh mnyebabkn tnh runtuh..

mOon jOhari said...

ArulchelseA ~~~ dekat je tempat nih dgn ampang...umah mOon pOng ada tanah runtuh...x teruk sgt...

Cik TeN10 said...

Allah cipta alam ni serba lengkap.. semuanya ada fungsi tersendiri.. malanganya tangan2 manusia yg rakus mengejar pembangunan tidak mengendahkn semua itu.. sygilah alam kita

nabilah_2908 said...

sy pun sebak sama...

tp kebanyakkan yg terkorban masih belum baligh kan..? setahu sy...kanak2 yg belum baligh tmptnya terus di syuga.... Allah lebih sygkn mereka....

Al-fatihah.....

jom ke APA KATA HATI pulak ;
NORA ELENA

mOon jOhari said...

Cik TeN10 ~~~ manusia zaman sekarang mmg rakus mengejar duniawi....kita cuma ada 1 bumi....

mOon jOhari said...

nabilah_2908 ~~~ mmg sebak...semOga begitulah....Amin...

Azroy Kassim said...

baa~ CAK!!

mmg sedih..

"sy cuba korek pakai tgn.." sebak gila baca...

mOon jOhari said...

Azroy Kassim ~~~ mmg sebak...bayangkan kalo kita kat tempat mereka...

lalink7 said...

Al-fatihah...aminn