Wednesday, 25 May 2011

Cinta Itu Buta



Seorang lelaki buta memasuki sebuah restoran. Anding,pemilik restoran itu juga berperanan sebagai pelayan mendatanginya dan menghulurkan menu.


"Saya orang buta dan saya tak boleh membaca menu. Tolong bawakan sudu kotor yang telah dipakai oleh pengunjung sebelumnya dan saya akan menciumnya. Dari situ nanti saya tahu masakan apa yang enak untuk
dipesan," kata lelaki buta tersebut.


Anding mengumpulkan beberapa sudu bekas dipakai yang ada
dan memberikannya kepada lelaki tersebut. Ia mencium sudu itu dan akhirnya berkata, "Saya pesan ikan pais dan sayur masak asam bang".... Dengan agak terperanjat Anding mencatat pesanan lelaki buta itu. Menu itu memang menjadi kegemaran para pengunjung restoran tersebut.


Beberapa hari kemudian lelaki buta tersebut datang lagi.Sekali
lagi dia minta sudu bekas dipakai untuk dicium, tetapi bukan yang habis dipakai utk makan ikan pais dan sayur masak asam. Hanya ada satu sudu yang habis dipakai untuk makan menu lainnya. Anding memberikannya kepada lelaki buta tersebut yang kemudian mencium sudu itu dan berkata, "Bau sudu yang ini sedap juga, seperti habis diguna untuk makan ayam bakar dengan sayur ulam dan sambal belacan. " Anding mengiyakan dan si lelaki buta memesan
makanan tersebut.


Lelaki buta itu untuk ketiga kalinya datang semula beberapa hari kemudian. Dia datang lebih awal ketika belum ada satupun pengun! jung yang datang
sehingga tidak ada sudu bekas diguna yang boleh diberikan untuk
dihidu. Entah dari mana datangnya, tiba-tiba sifat nakal bodoh Anding muncul. Dia menghampiri isterinya yang berperanan sebagai tukang masak didapur.


Diberikannya satu sudu dan berkata, "Mas, garu ketiak kamu" "Apa-apalah abang ni ?" tanya Mas tak faham. "Sudahlah ikut je lahhhh, untuk kemajuan restoran kita," kata Anding setelah memaksa. Mas menurut, mengusapkan sudu tersebut di "ketiak! nya" dan menyerahkan kembali kepada Anding.


Dibawanya sudu tersebut ke lelaki buta yang
duduk menunggu. Lelaki buta melakukan seperti biasa dan berkata,........


"Aku tidak menyangka makwe lamaku Mas bekerja di sini..........boleh saya jumpa dia"


Anding: ???????????


jeng...jeng...jengg.... Sesungguhnya Cinta itu Butaaaa.......... "




hikhikhikhik...








22 comments:

mykhalis said...

rasakan.. mujur cakap makwe je..kalau cakap detail lagik mau ketuk kepala kehampaan

shiema sufian said...

haha. selamat makwe lama dye., ingatkan dye nak jilat ketiak mas tu. hahaha

KAMIHIDUP said...

oh, hai, KAMI follow sini. :)

mOon jOhari said...

mykhalis ~~~ menages x berlagu la...lalalalala~~~~

shiema sufian ~~~ hahahaha...basah la ketiak mas kalo kena jilat...terima kasih sudi melawat belOg x seberapa mOon ni...

KAMIHIDUP ~~~ hai... :) selamat berkenalan... selalu2 la jengOk belOg mOon... :)

HonEyBuNNy said...

hehehe..

butakan cinta itu.hanya dengan bau ketiak pun dapat kenal lagi keasih lama...hehe

best la cerita neh..hehe

mOon jOhari said...

HonEyBuNNy ~~~ dahsyat kan deria bau si buta nih...kini ni bau ketiak pakwe sekarang pOng blm tentu buley cam....

Miss Tira said...

Macam hampeh punya perangai si pelayan itu. Kan dah kena sebijik. Hahaha.

rara pinkmafia said...

hahahahahhaha sabo jelah kan.mas mas.knp lah tak tukar deodorant pakai bau lain sket.

Cik TeN10 said...

kahkah.. amik kau.. padan muke laki tu.. kn dh jmpe kekasih lama si isteri.. kih3

mOon jOhari said...

Miss Tira ~~~ niat x baek ..padan muka dia..

rara pinkmafia ~~~ 2 la..pakai tawas ke...hehehehe....

Cik TeN10 ~~~ padan muka kan...

ArulchelseA said...

tolong!! ada org buta hati ni..hehehe

cik sakdi said...

wakakaka leh pulak dia bau n ingat bau ketiak awek . kahkah lawak betol

mOon jOhari said...

ArulchelseA ~~~ sape yg buta ati 2??? arul ke? hahahahah


Cik sakdi ~~~~ hebat kuasa cinta si buta ni....kihkihkih

~~Ticer Wann~~ said...

buat baik berpada-pada buat jahat dapat balasan setimpalnya.haha padan muka dia...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

cium ketiak awek sendiri hahaha... ko ne memang pengotor la.. ade ke patot wat entry cam ni.. lempang ko kang.. hahaha

Cik Bidadari said...

padankan muka tokey tu... nak kenakan org... last2 terkena batang hidung sendiri... kah kah kah...

p/s: akak pernah dengar baca entry nie... lama dulu.... heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Syuxer said...

hahahah..kantoi..sentap anding tuh nanti..hehe

mOon jOhari said...

Ticer Wann ~~~ 2la ...kan dh kena...mmg padan muka dia...

TaufiQ ~~~ lempang la...aku x pernah ase lempang ko...hikhikhik

Cik Bidadari ~~~ mOon x ingt mOon dapat nih dari mana...lupa...

Syuxer ~~~ cOnfirm sentap punya....

lalink7 said...

hahahahahaha,mnarik la moon..klakargiler...gelak je husz bace...mmg mnarik..mmg buta btol la..kan dah kantoi..hehehe

mOon jOhari said...

lalink7 ~~~ ni la bukti cinta itu buta... :)

Azroy Kassim said...

Baa~ CAK!!

Haha. Ketiak atas ke ketiak bawah?

mOon jOhari said...

Azroy Kassim ~~~ Kena tanya si buta 2 dulu la...cheQ tataw... :p