Wednesday, 4 May 2011

Daging lembu tiruan la pulakkk....

Uiksss...China ni mmg terOr la...sebelum ni kes teluQ tiruan, pas2 teloQ rebus berperisa urine  pasni x taw pe pulak ye...







Kalo nak taw, daging lembu tiruan ni diperbuat dari daging babi...adOsss...pening suda...




Kat sana, harga daging lembu dua kali lebih mahal daripada daging babi. Jadi mereka pakat tipu semua orang dengan menjadikan daging babi seolah-olah daging lembu. Dalam masa 90 minit saja, daging babi yang digoreng menjadi sesedap daging lembu. 


Macam mana mereka buat? Mereka menggunakan “beef extract” yang dijual dalam bentuk botol dan berleluasa di sana. Mereka gaulkan daging babi dengan rempah tersebut. Daging babi yang dihidang rasanya seperti daging lembu. 



Orang ramai pun tak dapat bezakan daging lembu tiruan tersebut. Dalam jangka masa panjang ia boleh menyebabkan cancer. Adakah teknologi ini sudah tiba di negara Malaysia? Anda tentukan.





jOm tengOk prOses2 nak buat daging lembu tiruan ni...




...ni la "beef extract" yang dijual dlm bOtOl...



...kemudian, gaul gaul gaul hingga sebati....


Jeng Jeng Jeng...!




Uiksss....hebak! hebak!

23 comments:

mykhalis said...

takde maknaya import daging lembu dari negara china..hehe

mOon jOhari said...

mykhalis ~~~ harap2 mcm 2 la...

Cik Bidadari said...

adoi... memacamlah... kena bela lembu cenggini... bela ayam... memacam nak kena bela... nie...

mOon jOhari said...

Cik Bidadari ~~~ 2 la...dOk umah flat..mc2 nk bela...2 belum sayOq2 lagi...adOiii...

Emiko said...

..eeyarrrksss..mkn ikang jela pasni...x taw la kalo pasni dorg nk wat ikang tiruang gak...huh...

mOon jOhari said...

Emiko ~~~ ikang tiruang npk gayanya org ganu yg akn mdahului China...hehehehe

nabilah_2908 said...

loya jer...eeeeuuu......

jgn lah sampai ke malaysia..... :(

mOon jOhari said...

nabilah_2908 ~~~ harap2 mcm 2 la...dh la susah nak cam...adOiii...takutnya...

Prince Halilintar said...

mak aiii...daging babi..haram tu..harap2 jgn ade la kat mlaysia ni..ish3x

mOon jOhari said...

Prince Halilintar ~~~ laaa...haremmm ka? ingtkan halel... hikhikhik...
harap2 mcm 2 la...stok lembu kat m'sia ni x bnyk...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

xpernah g pasar sendiri... xreti nak beza kan jenis2 daging ni :)

mOon jOhari said...

Taufiq ~~~ aku pandai beza daging...sgt pandai beza daging lembu dgn dging ayam...hehehehe

Mama Melissa said...

Huwarghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

NAK MUNTAH.... :'(

http://thefininfinity.blogspot.com/

mOon jOhari said...

ait fini...jgn muntah kat sini...jenuh nak lap nti...kihkihkih

lama x jenguk belOg fini...jap lagi mOon singgah naaaa.....

Liza Razak said...

adoiii...melampau betul laa diorg ni..takut laa kalau sampai kt msia ni..menyusahkan betul..

mOon jOhari said...

Liza Razak ~~~ depa ni hebak kan...2 la...harap2 beef extract atau daging lembu tiruan ni x sampai malaysia....takOt...

qucachahir said...

menggelikan..serius!..
yurk... (>_<)

Bigdaddyz said...

berat ni mampu mudaratkan...

Cik TeN10 said...

china nih kl baba tiru meniru mmg no 1.. sume bnda nk tiruan.. aduhaii lepas ni ape plak yg nk ditirunye ea?

mOon jOhari said...

qucachahir ~~~ mmg geli...tmbh2 pic gaul gaul gaul 2...

Bigdaddyz ~~~ mmg berat...pandai sgt depa ni...btw, terima kasih sudi singgah & komen blOg x seberapa ni...

Cik TeN10 ~~~ jgn depa tiru CikTen10 dh la...nti jenuh mOon nak cam...hehhehehehe

cik sakdi said...

yang orang cine ni mcm2 la idea nak membongak orang kes nak untung lebih. huhu

Miss Tira said...

Eeeeew, geli tekak den.. Bluuuek~

mOon jOhari said...

cik sakdi ~~~ tepat sekali...nk untung sampai x pikir pengguna...

Miss Tira ~~~ aittt....jgn muntah kat sini...dh ramai dh yg muntah td...hehehehe